Munich Baby!

Címkék: nap első erasmus münchen útinapló érkezés

2011.10.06. 22:05

Szerkesztőinek tűnő megjegyzéssel indítom útjára első bejegyzésemet, csak hogy tiszta legyen pár dolog - jó bölcsészhallgatóhoz méltó módon in medias res kezdem útinaplómat, mivel jelenleg nincs se időm se energiám kiutazásom előzményeiről, feltételeiről, érdekességeiről párezer oldalt írni. Viszont amint a fent említett két dologból legalább az egyik rendelkezésemre fog állni, okvetlenül készítek arról is egy bejegyzést, elvégre megígértem pár embernek. Aki pedig véletlenül akadt erre az oldalra, az olvassa el a blog leírását, és utána olvasson tovább saját felelősségre. Vagy ne, elvégre ki vagyok én, hogy engedélyezzem az internetet.

Hosszadalmas előkészületek után végre sikerült kikötnöm Bajorország szívében, Münchenben. Az elmúlt pár hétben drága szüleim és kedves húgom végül úgy döntöttek, hogy személygépjárművel kivisznek (illetve a húgom inkább csak elkísért :P) Németországba, hogy megkíméljenek egy vonatúttól és azért feltételezem nem mellesleg ők is meg akarták nézni maguknak a várost, elvégre tudtommal egyikük sem járt még erre. A reggel hét órai indulás végül negyed kilencre tolódott ki, többnyire kialvatlanság, pánik és last-minute készülődések miatt, de végül is egész jó időt futva, négy óra körülre értünk ide Linzet és Salzburgot megkerülve. Hárman váltottuk egymást a kormány mögött, édesanyám és édesapám a húgom ausztriai kalandja óta rutinos eleganciával suhantak az autópályán, amíg én rutinos mazsolaként ámultam az osztrák és német sofőrök előzékenységén és a hébe-hóba látómezőmben elterülő hegyek méretén. Aki vitt már engem hosszabb autóútra, az tudja, hogy narkolepsziához hasonló módon alszom el fél óránál tovább tartó utazások alatt, most viszont ez nem következett be (pedig lehet, hogy segített volna), hiszen viruló fejjel bámultam a tájat.

 

Münchenbe érve hirtelen elfogyott alólunk az autópálya és már ott is voltunk a szállásom kapujában. Egy nap erről is fogok bővebben írni, de most legyen elég annyi, hogy egy két szülőből és egy leányból álló olasz-német família családi házának tetőterében kaptam szállást az Ostpark-tól nem messze (elvileg tizenöt percre van a városközpont). Miután megérkeztünk, a hihetetlenül kedves családanya/főbérlőnőm engedett be minket, bepakoltunk, bemutatkozott mindenki egymásnak, és egy rövid beszélgetés után szüleim búcsút is vettek tőlünk, elvégre nekik a belvárosban volt szállásuk lefoglalva. Ezután kulcsot és útbaigazítást kaptam szállásadóimtól, akik nagyon előzékenyek és segítőkészek voltak, kezdeti zavarom ellenére (értsd.: a kultúrsokktól alig bírtam megszólalni). Aztán ők is távoztak dolgozni (éttermet és biokereskedést üzemeltetnek), így haza tudtam telefonálni, ki tudtam pakolni, és fel tudtam fogni a helyzetet. A szobám amúgy nem mellesleg elég tágas, be van rendezve minden jóval, röviden szólva a házhoz hasonlóan überzsír. Miután ezzel végeztem, sétáltam egyet a környéken, gondolván, hogy sötétedés felfedezem az Ostpark-ot és iszom egy söritalt valahol, elvégre a Facebook-on is többen javallották :) Tervemet azonban a park mérete és a csöpögni kezdő eső meghiúsították , így hát kénytelen voltam visszavonulót fújni (értsd.: visítva szaladtam vissza, mivel esernyőt nem vittem és nem akartam már az első nap székletté ázni). Klassz ómen, csak úgy megjegyezném, ha hinnék ilyesmiben. Ja, és állítólag holnaptól kezdődik az igazi müncheni ősz. És még Steve Jobs is meghalt. De nem baj, itt vagyok, élek, virulok, és eddig minden faszának tűnik. Este még beszélgettem a főbérlőnőmmel (felváltva angolul és németül), ezután pedig eldöntöttem, hogy nyugovóra térek, elvégre hosszú volt ez a mai nap, és a holnapi orientációs nap sem lesz rövidebb. Jóccakát.

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://bandimunchenbol.blog.hu/api/trackback/id/tr753283910

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása