Persze nem csak alkoholizálással egybekötött bulikról szól az Erasmus tanulmányi út és az egyetemi élet úgy általánosságban, nem bizony. A hosszú hétvégén ezúttal nem pohárból szívtam magamba a helyi kultúrát.

Szombaton rögtön kezdtünk is egy egész napos kirándulással Garmisch-Partenkirchen környékén a már összeszokni készülő Erasmusos társasággal. Az utat vonattal tettük meg, és létszámunknak köszönhetően igényt tarthattunk csoportos Bayern-Ticket-re (ez annyit jelent, hogy öt személy kb. 30 Euróból utazhat egy napon keresztül szinte bárhová Bajorország területén). Másfél óra volt az út, a helyszínre érve pedig gyönyörködhettünk a csodaszép tájban és a hatalmas hegyekben. Mivel egy hegyre vezető felvonó 40 Euróba fájt volna, inkább olcsóbb alternatívát kerestünk, és inkább bejártunk egy közeli túraútvonalat, illetve felfedeztük a Partnachklamm nevű barlang-szerűséget.

Vasárnap, miután magamhoz tértem fárasztó túránk után, jöttem rá egyrészt arra, hogy óraátállításon estünk túl, másrészt pedig, hogy (mivel hétfőn nincs órám) ez a hétvége bizony keddig tart. Zsír, take it easy, mindent szépen nyugodtan csináltam, takarítottam, bevásároltam, tanulgattam, mindenből egy kicsit. Viszont így is hétfő délutánra kifogytam a tennivalókból és utolért az unalom, és egy idő után a honvágy is - én hülye meg még korábban visszautasítottam egy meghívást egy halloweeni buliba. Apropó, kimenni sem nagyon mertem, mert tele volt a környék szellemekkel, zombikkal és Batman-nel. Ugyanis, mint ez számomra kiderült, Németországban kezd divat lenni a Halloween ünneplése.

Ma, azaz kedden ezért úgy döntöttem, szervezek magamnak valami meglepetés-programot. A ködös és alapból pocséknak tűnő időjárás miatt viszont a kültéri látványosságok rögtön ugrottak, az ünnepnap miatt sok hely zárva is volt, múzeumba pedig nem volt sok kedvem menni, pláne figyelembe véve, hogy a Pinakothek vasárnaponként egy euró fejében látogatható - röviden szólva megszerveztem magamnak az egész heti programomat, a mai napot leszámítva. Végül a BMW-Welt mellett döntöttem - a belépő a BMW-múzeumba nem drága (a BMW-Welt pedig ingyen látogatható), annyira messze sincs, uzsgyi. Végül is nem bántam meg, hogy elmentem, láttam sok szép gépjárművet, tanultam egy kis helyi történelmet, láttam egy érdekes előadást (a BMW-Welt kellős közepén egy fickó tartott egy crossmotor-bemutatót), illetve csodálkoztam azon, hogy mennyi magyar van itt, elvégre minden második szó, amit hallottam az anyanyelvemen hangzott el.

Hazatérve még végigjátszottam a Stronghold-ot, így kezdek egy kicsit aggódni, mihez fogok kezdeni, ha rámjön a kockulhatnék. Holnap pedig vissza az egyetemre, ezúttal ötször megnézem órarendemet, mielőtt elindulok, utána pedig egy kedves magyar hallgatótársam születésnapját ünnepeljük, elvégre ennyi kultúra után csak belefér egy kis iszogatás is.

A bejegyzés trackback címe:

https://bandimunchenbol.blog.hu/api/trackback/id/tr193346087

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása