Az elmúlt pár nap legutóbbi élményeimhez képest szokatlan érdekességeket nyújtott. A Corpus linguistics előadásomra szükséges portfóliómat készítgettem, így nem igazán hagytam el még a szobámat sem, nemhogy a házat. Laikusok számára érthetően megfogalmazva egy miniatűr nyelvészeti kutatást végeztem úgy, hogy összemontíroztam rengeteg internetről szerzett szöveget és egy program segítségével vizsgáltam a keletkezett tömbben található szavak és szerkezetek előfordulását. Szövegeket egész félévben hébe-hóba gyűjtögettem és tegnapelőtti végső átszervezésemmel egész impozánsra sikeredett. Olyannyira, hogy a program, amin átfuttattam (és laptopom processzora), alig bírt vele. A tegnapi napom azzal telt, hogy elindítottam egy keresést és elolvastam egy fél fejezetet A Gyűrűk Urából. Ami azért szívás, mert mára kellett leadnom. De végül összehoztam jelentősebb éjszakázás nélkül. Bár így is ez lett a vége:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kivételesen az üres sörösüvegeket leszámítva.

Ironikus, hogy ezúttal gyakorlatilag időben elkezdtem készülni az egészre.

Bejegyzésem frappáns címe azonban nem elpuhult, munkától elszokott és azon meglepődő lényemre, hanem az időjárásra utal, önkéntes Facebook-meteorológusokról panaszkodó ismerőseim legnagyobb örömére. Azt hittétek, mindig metaforákban pofázok, mi? Amióta Nürnbergből megérkeztem, folyamatosan szakadt a hó. És most nem a sűrű havazásra, hanem a hófúvásra gondolok. Segítőkész akartam lenni, és ellapátoltam a havat kedves szállásadóim portája elől, miközben ők dolgoztak, de egy órán belül ismét bokáig süppedt benne az ember. Ma végre elállt és ragyogó napsütés váltotta fel, és remélem ez egy darabig így is fog maradni, elvégre kéne valamit csinálni ezen a hétvégén is, de ilyen időjárás nem sok lehetőséget biztosít. Szóval ennyit a januárban tett "Tavasz van már vazz!" megjegyzésem érvényességéről.

A bejegyzés trackback címe:

https://bandimunchenbol.blog.hu/api/trackback/id/tr74120507

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása