Németországban minden más. Nem azt mondom, hogy legtöbb dolog gyökeres ellentéte az otthon tapasztaltaktól, de az apró-cseprő eltérések tesznek egy külföldi diák számára mindent különlegessé. A könyvtárosok barátságosabbak, a jegyellenőrök jól öltözöttek az ANGOL SZAKOS HALLGATÓ PEDIG AZ EGYETLEN, AKINEK KATALÓGUSOS ELŐADÁSAI VANNAK. Ez utóbbi, szokatlan, de felfrissítő változásokat okozott akadémiai pályafutásomban, ugyanakkor enyhe bosszúságot is. Többi magyar, más-más szakos barátom ugyanis már a héten hazatért, mivel "úgysem nézi senki". Hazamenni viszont búcsú nélkül nem szép dolog, még akkor sem, ha pár hét múlva ismét ugyanitt találkozunk, így hát szerdán összefutottunk még egy elköszönéssel egybekötött sörre egymással.

Mit ne mondjak, katasztrofálisra sikeredett. Hárman találkoztunk volna este hatkor az egyetem előtt. A kedves barátnőm, akinek egy hete kölcsönadtam a számomra jelentős szentimentális értékkel rendelkező sálamat nyilvánvalóan otthon felejtette azt. Másik barátom meg fél órát késett, mivel arra számított, hogy mi is fogunk. Dude. Nem baj, megindultunk a Marienplatz környékére, barátnőm ugyanis egy füstös kis kocsmára vágyott, annak ellenére hogy még mindig dohányzási tilalom él a német vendéglátóipari üzemegységek nagy részében. Szerencséjére azonban pont múlt héten jártunk egy helyen, ahol van fűtött dohányzórészleg, úgyhogy arra vettük az irányt. De előtte még kellett pár kitérőt tennünk. Este nyolcra kerültem sörközelbe. Ismétlem, hatkor találkoztunk. Italozás közben barátnőm főbérlőjének szánt ajándékának összeállításával foglalatoskodott (verseket vagdosott ki és ragasztott emlékkönyvbe), miközben én és a másik barátom megvitattuk a valaha James Bond-ot játszó összes színész minden virtusát és hátrányát. A dohányfüstös környezet nem tett jót gyengülő akaraterőmnek, és elszenvedtem eddigi legkomolyabb visszaesésemet. Ráadásul a rossz ómenek sem kerültek el, második nikotinpálcámba ugyanis belenyúlt a hamutálat hozó pincérnő, és a kezét elrántva felborította barátnőm sörét, ami eláztatta az összes eddig kivágott verset. Fasza. Kíváncsi vagyok, mit tartogat még ez a nap számunkra. Enyhén passzív-agresszív egymástól vett búcsú után este tizenegyre haza is értem. Wow, más ember ilyenkor megy el otthonról...

Másnap ritka nyomorultul ébredtem, nikotintól elszokott szervezetemet ugyanis enyhének nem nevezhető szőnyegbombázásnak vetettem alá előző este. Nem baj, a csütörtöki Corpus linguistics előadásomon talán még sosem vettem részt 100%-os állapotban. És ez most a szokásosnál is interaktívabb, humorosabb és érdekesebb volt. Fanyar és nosztalgikus félmosoly futott át orcámon, amikor egyes tanároktól szerelmesen olvadozó nőnemű bölcsész barátaim eszembe jutottak; Prof. Hans-Jörg Schmid elvégre biztosan elvarázsolná őket. Kicsit sajnáltam a döntésemet, miszerint a jövő heti órája helyett inkább a vonaton zötyögnék, de (nyilván csak a kedvemért) lemondta a jövő hetet.

Este egy barátommal tartottunk filmestét - a Braveheart című örökzöldet néztük meg garchingi otthonában. Előző estéről megmaradt nyűgösségem miatt kissé szkeptikusan álltam az egészhez ("Már megint ki kell utaznom helyi mértékkel Isten háta mögé"), de kellemesen csalódtam, és nagyon jól éreztem magam. Hazafelé pedig két vasútrészeg fiatalember kijelölt vitájuk döntőbírájának, egyikőjük szerint ugyanis a másik barátnője ronda volt. Számtalan kép és "Hallod, te finn vagy?" kérdés megválaszolása után végül sikerült válaszommal megjavítanom megviselt barátságukat. És ez csak egyike volt Zsírkirály Kapitány napjainak.

Ma pedig döglök felsőfokon. Az eső továbbra is vízszintesen esik, úgyhogy csak a kenyérhiány biztosított elég motivációt a lakás elhagyására.

A bejegyzés trackback címe:

https://bandimunchenbol.blog.hu/api/trackback/id/tr993469370

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kardigán · http://kardigan.freeblog.hu/ 2011.12.17. 19:15:12

engem már az a tény is elvarázsolt, hogy hans-jörg a neve...:)
süti beállítások módosítása