Days Gone Bye

Címkék: münchen útinapló

2011.10.09. 00:16

Az észrevételek után jöjjön azért egy tradicionálisabb élménybeszámoló is. A tegnapi napom egy kissé sűrűnek tűnt annak ellenére, hogy hivatalosan a programom délután egykor kezdődött a "Welcome Day" képében. Itt végül is kaptunk infókat az egyetemről és Münchenről, elintéznivalóinkról meg általános dolgokról, és még körbe is vezettek minket. Totális idegenként igazából már a metrómegállóban is csak ámultam és bámultam odafele menet (ennek okairól az "Észrevételek 1." című bejegyzést kéretik átnézni), az egyetem épülete és annak a környéke viszont még jobban elállította lélegzetemet. Ezt egy képpel igyekszem illusztrálni:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(A Siegestor egy köpésnyire van az egyetem főépületétől, amit elfelejtettem lefotózni, de majd annak is eljő az ideje)

Persze az egyetem körbejárása alatt is kiderült, hogy vannak itt is sötét folyosók, szétvert toalettek és rozoga liftek, tehát nyilván ez a rendszer sem tökéletes, de ettől függetlenül jónak tűnik. Apropó, az LMU is rendelkezik lipdub videóval és ehhez járó saját szerzeményű dallal, ami lehet hogy valamilyen szinten gáz, de az igazat megvallva még így is jobb, mint a miénk :P

Az orientációs nap mellett volt még egy időm egy sétára az Englischer Garten-ben, a város közepén elhelyezett parkban. Annak ellenére, hogy a város egy kicsivel kisebb, mint Budapest, többnek tűnik a "zöld" terület.

 

Este még volt időm hazajönni és enni valamit, mielőtt elnéztem volna egy diákegyesület által szervezett sörözésre az Augustiner Keller-be, amely egy hatalmas teremből áll hosszú padokkal és literes korsókkal - mintha csak egy utazási iroda ismertető füzete kelt volna életre. A hangulaton hatalmasat dobott a tény, hogy tegnap este játszott a német válogatott a török válogatottal, és a meccset egy hatalmas kivetítőn nézhettük (gyanítom ezért választották a szervezők ezt a helyszínt, elvégre ők sem akartak lemaradni a meccsről) német és török (!) szurkolókkal körülvéve. Az eredmény után várt tömegverekedés elmaradt (csak egyszer kapott fel valaki egy széket a feje fölé, ő is csak viccből), viszont a foci, mint téma összehozta a társaságot, kis idő után már megtárgyaltuk hazánk válogatottainak sikereit/bukásait. A sör pedig isteni volt, csak magyar mércével egy kissé drága (7,20/liter). Este tizenegy környékén pedig átmentünk egy szórakozóhelyre, ahonnan viszont viszonylag hamar távoztam, ugyanis a hangszórókból üvöltő Justin Bieber ellehetetlenítette a társalgást, táncolni meg nem volt hangulatom, pláne nem ilyen zenére :P

 

Ma igazából a tegnapot akartam kiheverni, de végül csak elszaladtam a környéken lévő szupermarketbe felmérni a terepet, ahol végül ráakadtam az előző bejegyzésben említett Pick szalámira és arra a tényre, hogy a sör boltban vásárolva amúgy kurva olcsó. A nyamvadt időjárás ellenére turistáskodtam egy kicsit a Marienplatz és a Hofgarten környékén is, de megfogadtam, hogy ide majd még jobb idő esetén visszatérek hogy jobban tudja a hely szépségét értékelni. Mindenesetre csináltam pár képet, feltöltésük viszont még egy cseppet várat magára. A metrón pedig egy csapat bajor leány gyűjtött pénzt frissen házasodott barátnőjük nászútjára, vettem is tőlük egy mézeskalács szívet, egyrészt mert aranyosak voltak, másrészt mert úgy körbevettek, hogy menekülni nem tudtam, harmadrészt, mert a "Sorry, but my German is not good enough to understand you" indok sem vált be.

Igazából ennyi volt az elmúlt napokból említésre méltó, de persze lehet, hogy kihagytam valamit. Holnapra kedves szállásadóm áthívta a szomszédokat, akik öt éve költöztek ide Magyarországról, hogy bemutasson nekik.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://bandimunchenbol.blog.hu/api/trackback/id/tr663288642

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása